SERVEIS SOCIALS
Horari d'atenció al públic: de dilluns a divendres, de 8h a 15h.
MISSIÓ VISIÓ I VALORS
-
La nostra missió: Atendre les persones en situació de dificultat i/o exclusió social, promovent les oportunitats i potenciant l'autonomia i la qualitat de vida.
-
La nostra visió: Som un equip centrat en la tasca d'atenció preventiva i rehabilitadora,que crea oportun itats d'accés als recursos socials bàsics, i en la millora de les condicionsde risc que pateix una part dels nostres ciutadans i ciutadanes. Si incidim en les condicions de vida dels veïns i veïnes més vu lnerables, milloram la qualitat de vida i el benestar del conjunt de la ciutadania.
-
Els nostres principis i valors: Treballam des de la confidencialitat, el respecte, la individualitat, la participació social i el treball en equip; comptam sempre amb la implicació i la participació dels usuaris per garantir l'eficàcia del serve i.
QUÈ ÉS UN PLA MUNICIPAL DE SERVEIS SOCIALS?
És un instrument tècnic de gestió que ordena i mi llora el conjunt de mesures, d'accions ide recursos necessaris per assolir els objectius de la política de serveis socials. Es tractad'una opció clara per la planificació com a element fonamental per aconseguir polítiqueseficaces i eficients.
La principal aportació dels nous PLANS MUNICIPALS DE SERVEIS SOCIALS és la declaracióde co l·laboració entre l'ajuntament i l'Institut Mallorquí d'Afers Socials del Consell deMallorca per abordar conjuntament les matèries prioritàries en cada territori.
Un pla de serveis socials permet:
-
Detectar i analitzar les necessitats emergents i proposar els recursos necessaris per poder abordar-les.
-
Establir les línies estratègiques d'intervenció i definir-ne les actuacions.
-
Crear i millorar els programes i els equipaments per prestar serveis a persones usuàries de serveis socials.
-
Afavorir i incrementar la participació social.
-
Col·laborar, mitjançant la signatura de convenis i de projectes, amb altres administracions públ iques i/o entitats privades.
-
El pla municipal és el resultat d'un procés que ha tingut com objectiu identificar el futurque desitja desenvolupar la nostra corporació i definir el mitjans reals per assolir-ho.
SERVEI D'INFORMACIÓ I D'ORIENTACIÓ
-
Servei d'atenció a persones, famílies, infants i joves que plantegen demandes socials en general, amb valoració, orientació i assessorament del recurs més adequat a la seva necessitat.
-
Atenció amb cita prèvia, en el termini màxim d'un mes, en els casos que no presenten risc greuper a la persona.Atenció i derivació urgent en els casos que presenten risc greu per a la persona
-
Valoració diagnòstica. Pla de feinna adaptat. Atenció psicosocia l. Derivació al recurs adient.
-
Seguiment del procés amb les entitats i les persones usuàries.
SERVEI DE SUPORT A LA UNITAT DE CONVIVÈNCIA
Conjunt d'actuacions dirigides a facilitar el desenvolupament o el manteniment de l'autonomia personal i/o familiar, prevenir o retardar el desgast individuallfamiliar i/o social, i contribuir així a la integració dins la comunitat. Les actuacions es desenvolupen en el seu domicili. Destinat a famílies i/o persones soles amb problemes per al desenvolupament de les activitats de la vida diària, o en situacions de risc o emergència social.
SERVEI D'AJUDA A DOMICILI (SAD)
Servei d'atenció a persones que presenten algun tipus de necessitat social o dificultat per desenvolupar de manera autònoma les activitats de la vida diària (persones amb discapacitat, gent gran, famílies, etc.)
SERVEI DE MENJAR A DOMICILI
Distribució d'alimentació saludable i equilibrada a persones que tenen una limitació de l'autonomia a l'hora de preparar-se el menjar, així contribuïm a què aquestes persones puguin continuar dins el seu entorn habitual.
SERVEI D'ACOMPANYAMENT I DE SUPORT EN L'ÀMBIT FAMILIAR
Educació familiar.
SERVEI DE TELEASSISTÈNCIA
Servei que garanteix, davant situacions d'emergència, que la persona beneficiària (majors i persones amb discapacitat) mantengui comunicació permanent amb l'exterior, i que es realitzi una intervenció immediata mitjançant la mobilització de recursos existents a la comunitat.
CENTRE DE DIA
Espai que ofereix acolliment amb una finalitat terapèutica, rehabilitadora i participativa, així com assistència per a les activitats diàries. Té com a finalitat prevenir o retardar el deteriorament físic i psíquic de la persona major, i donar suport i respir/descans als familiars cuidadors.
ATENCIÓ PSICOLÒGICA
Potenciar el benestar i la qualitat de vida de les families usuàries dels serveis socilas, especialmente a famíliues amb menors al càrreg
SERVEI DE PREVENCIÓ I D'INSERCIÓ
-
Taller de memòria, per millorar les capacitats, adquirir coneixements nous, exercitar les habilitats en diferents àmbits, establir noves relacions personals i compartir experiències amb altres persones que es troben en un situació semblant. Destinat a persones majors.
-
Taller de familiars cuidadors, per conèixer aspectes relacionats amb la tasca de cuidar una persona depenent, diferents tècniques i estratègies d'autoconeixement i emocions del propi cuidador, així com adquirir habilitats per tenir cura d'ells mateixos.
-
Programa socioeducatiu de medi obert, destinat a infants i joves del municipi per prevenir situacions de conflicte, així com per potenciar la inserció i la incorporació social, mitjançant diversos projectes.
-
Programa de prevenció i inserció per a persones amb problemes de consum de drogues, destinat als joves del municipi en situació de risc, o de consum inicial de drogues, per prevenir situacions de consum i potenciar-ne la inserció i la incorporació social.
-
Programa d'acollida i integració a la població immigrada, és un projecte formatiu d'inserció laboral per a persones en situació d'atur de llarga durada, un projecte d'atenció grupal comunitària.
-
Programa d’aliments, repartiment mensual d'aliments per a persones i famílies en situació d'especial vulnerabilitat, acreditant insuficiència d'ingressos.
-
Programa de tutela de persones adultes.
-
Treball de forma conjunta amb diversos serveis i projectes d’altres administracions i d’altres entitats segons les necessitats que es presentin.
SERVEI D'ALLOTJAMENT I DE CONVIVÈNCIA
Casetes del de Lluc. És un servei d'allotjament alternatiu adreçat a personeslfamílies amb necessitats d'habitatge temporals, a curt i mig termini. Aquestes persones es comprometen a seguir un pla de feina amb el tècnic de referència dels SS i a acatar el reglament. Pis tutelat. És un servei d'habitatge tutelat municipal per facilitar l'autonomia, tant personal com social, i l'emancipació de persones amb discapacitat psíquica ilo amb un trastorn de salut mental.
PRESTACIONS ECONÒMIQUES
Ajudes a famílies amb menors en situación de risc i a persones amb situación de greu i urgent necessitat.
A QUÈ ENS COMPROMETEM?
-
A atendre els usuaris en un termini màxim de 15 dies des de la data de sol·l icitud de la cita, sempre que sigui posible.
-
A posar una bústia per rebre reclamacions, queixes o suggeriments i a donar una resposta en un termini màxim de 15 dies.
-
A assignar un professional de referència.
-
A proporcionar una atenció satisfactòria.
-
En cas d'incompliment del compromisos adquirits ells responsa blels del servei han de demanar disculpes i s'ha d'iniciar un procediment per esmenar l'incident.
DRETS DELS CIUTADANS I CIUTADANES
-
El tracte ha de ser igualitari i respectuós amb les circumstàncies i les particularitats.
-
S'ha de garantir la confiden cia litat de la informació i de les dades facilitades.
-
S'ha d'obtenir informació verídica, precisa i actualitzada.
NORMATIVA REGULADORA
Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears
Ordenances municipals reguladores dels serveis d’ajuda a domicili, del centre de dia, del pis tutelat i de les casetes del c/ Lluc
FORMES DE PARTICIPACIÓ
Mitjançant les bústies de suggeriments, els correus electrònics o el web